Tuesday 7 November 2017

Excel Variabel Lengde Moving Average


Jeg prøver å få en enkel VBA kode som en del av en makro som vil sette i kolonne B gjennomsnittet av verdiene for hver rad har jeg kode som genererer en tidsserie og fyller en kolonne per simulering slik at hver kolonne er en tidsserie starter ved kolonne C Antallet simuleringer varierer, så jeg trenger bare noe som gjennomsnittlig verdien for hvert punkt i tid, dvs. for hver rad på tvers av alle simuleringer mens du justerer for antall simuleringer som kjøres kolonner som er fylt, vil jeg gjerne det generer en enkelt graf av alle tidsseriene som markerer de gjennomsnittlige verdiene som er beregnet. Mange takk hvis du kan hjelpe. Her er for eksempel koden som tar verdiene for klokkeslettene fra ark1 og plasserer den i kolonneA ark2 Jeg vil gjerne Makroen til nå plasserer gjennomsnittet i riktig rad ned Kolonne B. Skrevet 13. juli 12 på 1 58. Takk for kommentarene Jeg vil gjerne inkorporere denne funksjonen som en del av en makro som genererer disse tidsseriene automatisk Som jeg gjør vet ikke hvor mange kolonner det kommer til å være kanskje hundrevis, og jeg må kanskje gjenta simuleringen mange ganger, det må innlemmes som en del av denne makroen. Jeg har oppdatert spørsmålet og gitt mer detalj som du ber om Mary 13. juli 12 på 10 35. Takk for din hjelp Det vil alltid være data etter kolonne C da jeg planlegger å kjøre tusenvis av tidsserier. Jeg lurer på om du har en kode for automatisk å registrere dataområdet på regnearket for å plotte grafen, dvs. erstatte rekkevidde del av følgende kode med noe passende Jeg ser at du har gitt råd til noe lignende i et tidligere innlegg, men jeg har ikke vært i stand til å tilpasse det til min Sub Graph xlXYScatterSmoothNoMarkers Kildeområdeark2 A 1 E 101 End Sub Mary Jul 13 12 kl 16 03.Har gutter Takk veldig mye Begge bidragene virker virkelig bra når du beregner gjennomsnittene for det viste eksemplet. Antall kolonner vil imidlertid variere, slik at gjennomsnittet må beregnes fra kolonne C til x avhengig av antall replik Ates simuleringen genererer jeg har problemer med å få det til å gjenkjenne hvor mange kolonner det er som må gjennomsnittlig før du gjør beregningen at kodene dine er ganske pent. Eventuelle hjelper med å få grafen til å generere vil også være en god bonus. Setter virkelig pris på din hjelp på dette Takk igjen Mary 13 juli 12 på 13 29.Hva å beregne EMA i Excel. Finn ut hvordan du beregner eksponentielt glidende gjennomsnitt i Excel og VBA, og få et gratis nettkoblet regneark. Regnearket henter lagerdata fra Yahoo Finance, beregner EMA over ditt valgte tidsvindu og plotter resultatene. Nedlastingskoblingen er nederst. VBA kan ses og redigeres det er helt gratis. Men først disover hvorfor EMA er viktig for tekniske handelsfolk og markedsanalytikere. Historiske aksjekursdiagrammer er ofte forurenset med mye høyfrekvent støy Dette forklarer ofte store trender. Flytende gjennomsnitt bidrar til å utjevne disse mindre svingningene, noe som gir deg større innsikt i den generelle markedsretningen. Det eksponentielle glidende gjennomsnittet legger større vekt på nyere data. Jo større tidsperiode, desto lavere er betydningen av de nyeste data. EMA definert av denne ligningen. Hvor P er prisen og T er tidsperioden. I hovedsak er EMA i dag er summen av. today s pris multiplisert med en weight. and i går s EMA multiplisert med 1-weight. You trenger å kickstart EMA beregningen med en innledende EMA EMA 0 Dette er vanligvis et enkelt bevegelige gjennomsnitt av lengden T. The diagrammet ovenfor gir for eksempel Microsoft EMA mellom 1. januar 2013 og 14. januar 2014. Tekniske forhandlere bruker ofte overgangen mellom to bevegelige gjennomsnitt en med en kort tidsskala og en annen med en lang tidsskala for å generere kjøpssalgssignaler. Ofte 12- og 26-dagers glidende gjennomsnitt blir brukt. Når det kortere glidende gjennomsnittet stiger over det lengre bevegelige gjennomsnittet, trender markedet oppdatert, dette er et kjøpsignal. Men når kortere glidende gjennomsnitt ligger under det lange glidende gjennomsnittet, er markedet falskt La dette være et salgssignal. La oss først lære å beregne EMA ved hjelp av regnearkfunksjoner. Etter det vil vi finne ut hvordan du bruker VBA til å beregne EMA og automatisk plotte diagrammer. Beregn EMA i Excel med regnearkfunksjoner. Steg 1 La oss si at vi ønsker å beregne 12-dagers EMA av Exxon Mobil s aksjekurs Vi må først oppnå historiske aksjekurser du kan gjøre med denne massaprisen quote downloader. Step 2 Beregn det enkle gjennomsnittet av de første 12 prisene med Excel s Gjennomsnittlig funksjon I screengrab nedenfor, i celle C16 har vi formelen AVERAGE B5 B16 hvor B5 B16 inneholder de første 12 nære prisene. Steg 3 Bare under cellen som ble brukt i Trinn 2, skriv inn EMA-formelen ovenfor. Steg 4 Kopier formelen som er angitt i trinn 3 ned for å beregne EMA av hele settet av aksjekurser. Der har du det. Du har vel beregnet en viktig teknisk indikator, EMA, i et regneark. Beregn EMA med VBA. Nå la oss mekanisere beregningene med VBA, inkludert automatisk opprettelse o f plots Jeg vil ikke vise deg hele VBA her, det er tilgjengelig i regnearket nedenfor, men vi vil diskutere den mest kritiske koden. Steg 1 Last ned historiske aksjekurser for ticker fra Yahoo Finance ved hjelp av CSV-filer, og last dem inn i Excel eller bruk VBA i dette regnearket for å få historiske sitater rett inn i Excel. Dataene dine kan se ut som dette. Steg 2 Dette er hvor vi trenger å utøve noen braincells vi må implementere EMA-ligningen i VBA. Vi kan bruke R1C1-stil til å skrive inn programmatisk formler i individuelle celler Undersøk kodestykket under. Skjema Data h EMAWindow 1 gjennomsnittlig R - EMAWindow - 1 C -3 RC -3 Ark Data h EMAWindow 2 h R 0 C -3 2 EMAWindow 1 R -1 C 0 1- 2 EMAWindow 1.EMAWindow er en variabel som tilsvarer ønsket tidsvindu. numRows er det totale antall datapunkter 1 den 1 er fordi vi antar at de faktiske lagerdataene starter på rad 2. EMA beregnes i kolonne h. Angi at EMAWindow 5 og numrows 100 som er, det er 99 data s oints. the first line plasserer en formel i celle h6 som beregner det aritmetiske gjennomsnittet av de første 5 historiske datapunkter. Den andre linjen plasserer formler i celler h7 h100 som beregner EMA for de gjenværende 95 datapunktene. Steg 3 Denne VBA-funksjonen skaper et plott av nært pris og EMA. Set EMAChart a12 Bredde 500, Topprange a12 Høyde 300 Med EMA-diagram Med xlLine-arkdata e2 e numRows Arkdata a2 en numRows 1 Pris slutt med xlLine xlPrimary-arkdata h2 h numRows EMA 1 1 Slutt med ekte prisdata e2 e numRows Data e2 e numRows xlLegendPositionRight msoElementChartTitleAboveChart Lukk pris EMAWindow - Day EMA End With. Ge dette regnearket for fullstendig implementering av EMA-kalkulatoren med automatisk nedlasting av historiske data. 14 tanker om hvordan du beregner EMA i Excel. Last tid jeg lastet ned en av dine Excel speadsheets det forårsaket mitt antivirusprogram å flagge det som et PUP potensielt uønsket program i det tilsynelatende var det kode innebygd i dow nload som var adware, spyware eller i det minste potensielle malware. It tok bokstavelig talt dager å rydde opp min pc Hvordan kan jeg forsikre meg om at jeg bare laster ned Excel Dessverre er det utrolig mange malware adware og spywar, og du kan ikke være for forsiktig. Hvis det er et spørsmål om kostnad, ville jeg ikke være villig til å betale en rimelig sum, men koden må være PUP gratis takk. Det er ingen virus, skadelig programvare eller adware i regnearkene jeg har programmert dem selv og jeg vet nøyaktig hva som er inni dem Det er direkte nedlastingskobling til en zip-fil nederst på hvert punkt i mørkblått, fet og understreket. Det er det du bør laste ned Hover over lenken, og du bør se en direkte kobling til zip-filen. Jeg vil bruke min tilgang til live priser for å skape live tech indikatorer dvs. RSI, MACD etc. Jeg har nettopp realisert for fullstendig nøyaktighet jeg trenger 250 dager verdt data for hver aksje i motsetning til de 40 jeg har nå. Er der hvor som helst å få tilgang til historiske data om ting som EMA, gjennomsnittlig gevinst, gjennomsnittlig tap t hatten måte jeg bare kunne bruke de mer nøyaktige dataene i modellen min I stedet for å bruke 252 dagers data for å få riktig 14 dagers RSI, kunne jeg bare få en ekstern verdi for gjennomsnittlig fortjeneste og gjennomsnittlig tap og gå derfra. Jeg vil ha min modell å vise resultater fra 200 aksjer i motsetning til noen. Jeg vil plotte flere EMAer BB RSI på samme diagram og basert på forhold vil gjerne utløse handel Dette ville fungere for meg som en excel-backtester Kan du hjelpe meg å plotte flere timeseries på et samme diagram med samme datasett. Jeg vet hvordan du bruker de rå dataene til et Excel-regneark, men hvordan bruker du ema-resultatene? Ema i Excel-diagrammer kan ikke justeres til bestemte perioder. Takk. Kliff Mendes sier. Han der Samir, For det første takk en million for all din harde jobb GUD SJØ Jeg ville bare vite om jeg har to ema plottet på diagrammet, kan si 20ema og 50ema når de krysser enten opp eller ned, kan ordet KJØP eller SELL vises på kryss over punktet vil hjelpe Jeg klager meg veldig godt i Texas. Jeg jobber med en sim ple backtesting regneark som vil generere buy-sell signaler Gi meg litt tid. Flott jobb på diagrammer og forklaringer. Jeg har et spørsmål om Hvis jeg endrer startdato til et år senere og se på nyere EMA data, er det merkbart forskjellig enn når Jeg bruker den samme EMA-perioden med en tidligere startdato for samme dato for nylig dato. Er det det du forventer Det gjør det vanskelig å se på publiserte diagrammer med EMAer vist og ikke se det samme diagrammet. Shivashish Sarkar sier. Han er jeg. bruker din EMA kalkulator og jeg setter pris på det. Jeg har imidlertid lagt merke til at kalkulatoren ikke kan plotte grafene for alle selskaper som det viser Kjøretid feil 1004 Kan du gjerne opprette en oppdatert utgave av kalkulatoren din der nye selskaper vil bli inkludert. Legg igjen et svar Avbryt svar. Likesom de gratis regnearkene. Masterkunnskapsbase. Recent Posts. Add en trend eller flytte gjennomsnittlig linje til et diagram. Applikasjoner til Excel 2016 Word 2016 PowerPoint 2016 Excel 2013 Word 2013 Outlook 2013 PowerPoint 2013 Mer Le ss. To vise datatrender eller flytteverdier i et diagram du har laget, kan du legge til en trendlinje. Du kan også utvide en trendlinje utover de faktiske dataene dine for å bidra til å forutsi fremtidige verdier. For eksempel forutsetter følgende lineære trendlinje to kvartaler fremover og viser tydelig en oppadgående trend som ser lovende ut til fremtidig salg. Du kan legge til en trendlinje på et 2-D-diagram som ikke er stablet, inkludert område, linje, kolonne, linje, lager, scatter og boble. Du kan ikke legge til en trendlinje til en stablet, 3 - D, radar, kake, overflate eller doughnut diagram. Legg til en trendlinje. På diagrammet ditt, klikk på dataserien som du vil legge til en trendlinje eller glidende gjennomsnitt. Trendlinjen starter på det første datapunktet i dataserien du velger. Klikk på diagramelementer-knappen ved siden av øvre høyre hjørne av diagrammet. Sjekk Trendline-boksen. For å velge en annen type trendlinje, klikk pilen ved siden av Trendline og klikk deretter Eksponensiell Linear Forecast eller Two Period Moving Average For Flere trendlinjer, klikk Mer på Hvis du velger Flere alternativer, klikk på alternativet du vil ha i Format Trendline-ruten under Trendline Options. Hvis du velger Polynomial, skriv inn den høyeste effekten for den uavhengige variabelen i Order-boksen. Hvis du velger Flytte gjennomsnitt, angi antall perioder som skal brukes for å beregne det bevegelige gjennomsnittet i perioden-boksen. Tipp En trendlinje er mest nøyaktig når dens R-kvadrert verdi er et tall fra 0 til 1 som viser hvor tett de estimerte verdiene for trendlinjen tilsvarer dine faktiske data, er i eller nær 1 Når du legg til en trendlinje for dataene dine, beregner Excel automatisk sin R-kvadratverdi Du kan vise denne verdien på diagrammet ditt ved å sjekke skjermbildet R-kvadrert verdi i kartboksen Format Trendline-panel, Trendline Options. You kan lære mer om alle trendlinjene Alternativer i seksjonene nedenfor. Linje trendlinje. Bruk denne typen trendlinje til å skape en rettlinjet rettlinje for enkle lineære datasett. Dataene dine er lineære hvis mønsteret i datapunktene ser ut som en linje. En lineær t rendline viser vanligvis at noe øker eller avtar med jevn hastighet. En lineær trendlinje bruker denne ligningen til å beregne de minste rutene som passer for en linje. hvor m er skråningen og b er avskjæringen. Følgende lineære trendlinje viser at kjølesalg har konsekvent økt over en 8-års periode Legg merke til at R-kvadreret verdien et tall fra 0 til 1 som viser hvor tett de estimerte verdiene for trendlinjen tilsvarer dine faktiske data er 0 9792, som passer godt til linjen til data. Ved å vise en best egnet buet linje, er denne trendlinjen nyttig når endringshastigheten i dataene øker eller avtar raskt og utvider deretter. En logaritmisk trendlinje kan bruke negative og positive verdier. En logaritmisk trendlinje bruker denne ligningen til å beregne minst firkanter passer gjennom punkter. hvor c og b er konstanter og ln er den naturlige logaritmen funksjonen. Følgende logaritmiske trendlinje viser forventet populasjonsvekst av dyr i et fast romområde, hvor e-befolkningen utjevnet som plass for dyrene redusert Merk at R-kvadratverdien er 0 933, noe som er en relativt god passform av linjen til dataene. Denne trendlinjen er nyttig når dataene svinger. For eksempel når du analyserer gevinster og tap over et stort datasett Polynomens rekkefølge kan bestemmes av antall svingninger i dataene eller av hvor mange bøyder og dalene som vises i kurven. Typisk har en rekkefølge 2 polynomisk trendlinje bare en bakke eller dal, en ordre 3 har en eller to åser eller daler, og en ordre 4 har opptil tre åser eller daler. En polynom eller krøllete trendlinje bruker denne ligningen til å beregne de minste firkantene som passer gjennom punkter. Der b og er konstanter. Følgende rekkefølge 2 polynomisk trendlinje en bakke viser sammenhengen mellom kjørehastighet og drivstofforbruk Legg merke til at R-kvadratverdien er 0 979, som ligger nær 1 slik at linjen er godt egnet til dataene. Ved å vise en buet linje, er denne trendlinjen nyttig for datasettene th ved å sammenligne målinger som øker med en bestemt hastighet For eksempel, akselerasjonen av en racerbil med 1 sekunders mellomrom Du kan ikke opprette en strømtrendelinje hvis dataene inneholder null eller negative verdier. En strømtreningslinje bruker denne ligningen til å beregne de minste firkantene som passer gjennom punkter. hvor c og b er konstanter. Merk Dette alternativet er ikke tilgjengelig når dataene dine inneholder negative eller nullverdier. Følgende avstandsmålingsdiagram viser avstanden i meter etter sekunder. Strømtendenslinjen viser tydelig den økende akselerasjonen. Merk at R-kvadratet verdien er 0 986, noe som er en nesten perfekt tilpasning av linjen til dataene. Ved å vise en buet linje, er denne trendlinjen nyttig når dataverdiene stiger eller faller med stadig økende frekvenser. Du kan ikke opprette en eksponentiell trendlinje hvis dataene inneholder null eller negativ verdier. En eksponentiell trendlinje bruker denne ligningen til å beregne de minste firkantene som passer gjennom punkter. der c og b er konstanter og e er grunnlaget for den naturlige loga rithm. Følgende eksponensielle trendlinje viser den fallende mengden karbon 14 i en gjenstand som den alder Merker at R-kvadratverdien er 0 990, noe som betyr at linjen passer dataene nesten perfekt. Gjennomsnittlig trendlinje. Denne trendlinjen utgjør svingninger i data for å vise et mønster eller en trend tydeligere Et glidende gjennomsnitt bruker et bestemt antall datapunkter som er angitt av Period-alternativet, gjennomsnitt dem og bruker gjennomsnittsverdien som et punkt i linjen For eksempel, hvis Perioden er satt til 2, gjennomsnittet av de to første datapunktene brukes som det første punktet i den bevegelige gjennomsnittlige trendlinjen. Gjennomsnittet av det andre og det tredje datapunktet brukes som det andre punktet i trendlinjen, etc. En glidende gjennomsnittlig trendlinje bruker denne ligningen. Tallet av poeng i en glidende gjennomsnittlig trendlinje er det totale antall poeng i serien, minus tallet du angir for perioden. I et scatterdiagram er trendlinjen basert på rekkefølgen av x-verdiene i diagrammet. For et bedre resultat, sortere x verdier før du legger til et glidende gjennomsnitt. Følgende glidende gjennomsnittlig trendlinje viser et mønster i antall boliger solgt over en 26-ukers periode.

No comments:

Post a Comment